Köpvillkor
Välkommen till Bergqvist Skors e-handel! Vi vill att du ska tycka att det är enkelt att handla hos oss. Därför har vi samlat information som gäller villkor och hur vi hanterar dem här.
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och felaktiga lagersaldon. När du lägger en order hamnar den artikel du valt i varukorgen. Det kan dock inträffa att någon annan kund samtidigt hinner slutföra ett köp med samma vara, om det inte finns tillräckligt med varor på lager kan det därför hända att din vara inte längre finns kvar i varukorgen när du kommer till betalläget.
Vi reserverar oss för att det kan förekomma eventuella tryckfel i texter, priser och produktinformationer.
Vi tycker att det är viktigt att våra kunder hittar det betalningssätt som passar dem bäst och vi erbjuder därför flera olika betalningsalternativ som tillhandahålls via Klarna och deras tjänst Klarna Checkout.
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja det betalningsalternativ som passar dig bäst. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.
Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Klarna Checkout erbjuder möjligheten att välja en personlig kod, s k PIN-kod. Denna PIN-kod är ett valfritt alternativ för dig som önskar ett extra skydd när du e-handlar.
Alla frågor gällande fakturor, ändring av förfallodatum, betalningar mm. hanteras av Klarnas kundservice. Klarna kundservice nås på:
Telefon: 08-120 120 10
Mail: info@klarna.se
Vi retur kan du enkelt pausa din faktura på Klarna.com eller i Klarna.appen. Observera att din faktura måste betalas även om din leverans är föremål för reklamation. När reklamationen är behandlad sker återbetalning.
En cookie är en textfil som sparas på din dator. Den hjälper oss att fånga upp statistik om hur vår e-handel används och förbättra läsningen på vår sida. Om du inte vill acceptera att din dator tar emot och lagrar cookies så kan du ändra säkerhetsinställningarna i din webbläsare. För mer information, läs vår fullständiga integritetspolicy.
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Genom att godkänna köpvillkoren samtycker du till vår hantering av personuppgifter, läs vår fullständiga Integritetspolicy här.
Samtliga priser är inklusive 25 % moms och i svenska kronor. I priserna inkluderas inte betalnings- och fraktavgift.
All information som rör dina uppgifter (namn, adress, kontokortsnummer etc) krypteras via SSL (Secure Socket Layer). SSL-certifikat är idag en standard för kryptering på nätet. För hantering av dina personuppgifter - läs vår fullständiga integritetspolicy.
Du har alltid möjlighet att ångra ditt köp. Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar online. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller någon av dig angiven person tagit emot den beställda varan. Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta via kundtjanst@bergqvistskor.se. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du meddelar om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Mailet måste klart och tydligt ange ditt beslut att frånträda avtalet, alltså ångra köpet.
Du kan även meddela oss att du ångrar köpet genom att använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt.
Om du har frågor, något har blivit fel i leveransen eller om du av någon annan anledning behöver kontakta kundtjänst, når du dem på:
kundtjanst@bergqvistskor.se